Det räcker med ett misstag för att förlora livet!

Tänk på att du reser med dina vänner till ett tropiskt land och bara njuter av vädret och det intressanta naturen. En äventyrsresa resa som kan sluta med döden.

Läste precis en artikel om den svenske 25-årige turisten som omkom i Bali när han skulle bestiga en berg med sina svenska vänner. 
Mannen hann aldrig ner utan halkade på kanten till ett utav bergets 2 kratrar. Han som hade precis njutit av soluppgången och skulle ta sig ner från berget,
föll plötsligt 150 meter ner i den oaktiva vulkanet.

Jag tycker väldigt synd om den unga svenske mannen. Han var endast 25 år gammal och väldigt ung, han hade hela livet framför sig. Jag tycker synd om hans vänner som såg händelsen. Tänk att se sin vän ramla ner och du är helt hjälplös! Fyfan vill inte ens tänka tanken!
Jag funderar hur säkert det är att klättra upp och ned på det berget? Kan vem som helst klättra utan redskap, det framkommer inte i artikeln? 
Varför krävs det inte  några klättringsverktyg, där det finns säkerhets livlina så att sådana olyckor inte uppstår? Många frågor, inga svar. Har försökt goggla fram svaren men lyckades inte så väl.
Men jag hoppas bara att det inte händer något sådant igen. De borde förbjuda klättring på det berget tills de ser över säkerheten.

Må han vila i frid!

Här kan ni läsa mer om den tragiska händelsen : http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6874765.ab


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0