Vill man skaffa barn vid 75 års åldern?? hmm tydligen..

Jag läste nyligen en artikel i Aftonbladet som handlade om den 75-årige Gerry som precis hade blivit far till sonen Ryan, sitt femte barn.
Min första tanke var att det är helt sjukt!!  

Jag tycker faktsikt att det är väldigt vidrigt, fel ordval kanske men jag tycker att det är himla onödigt och synd om barnet i första hand.
Ok, om han inte hade barn så kanske man kunde förstå varför han skaffade barn vid den åldern. Att skaffa barn så sent i livet och
veta om att du inte kommer att kunna ta del av ditt barns liv, är tragiskt.

Gerry säger att han äter mycket bananer vilket håller hans kropp frisk och är ung i sinnet. Han varken dricker alkohol, röker eller äter mycket salt.

Även om han känner sig ung och pigg så ligger döden närmare än vad man tror.
Har han tur, hinner han kanske vara med på sonens 15 års dag. Det är den perioden då en undom behöver sina föräldrars stöd som allra mest men
det är då sonen kanske behöver sörja sin gamla far. Synd, synd. Man kan nästan tycka att Garry är lite självisk att skaffa barn efter 70-års åldern.
Det är inte direkt det bästa för barnet att ha en sådan gammal far.
Jag skulle absolut inte glädjas ifall jag hade en far som fick titeln "Storbrtitaniens äldsta far!".

 
Men han känner sig som världens lyckligaste man.Här kan ni läsa lite mer om artikeln:

http://www.aftonbladet.se/wendela/barn/article6876757.ab


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0